Pestabola Merdeka 2023 – Sidang Media Pra-Perlawanan Malaysia v India

Jurulatih Kim Pan-Gon

“Pemain-pemain kita telah bersiap sedia dengan penuh keyakinan untuk mempamerkan permainan yang baik esok. India di ranking sekitar 100 FIFA. Mereka mempunyai corak permainan yang agresif dan tentunya sebuah pasukan yang sukar. Kita mempunyai peluang yang baik untuk bermain pada peringkat ini.”

Matthew Davies, pemain Harimau Malaya

“Memang teruja untuk kembali bermain bersama skuad kebangsaan. Kami gembira untuk kembali bermain di Stadium Bukit Jalil di hadapan penyokong Malaysia. Kami tentunya menghormati pasukan India. Saya fikir perlawanan esok agak sukar tetapi akan ia pasti akan menghibur peminat yang datang menyokong kami.”

Jurulatih Igor Stimac

“Kami amat gembira dapat mengikuti sebuah kejohanan yang besar di Asia. Kami tahu betapa mustahak kejohanan ini dan sejarahnya. Kami tidak mempunyai rekod yang baik dalam pertandingan ini dan akan berusaha memperbaiki rekod tersebut. Pasukan Malaysia adalah ancaman yang besar. Mereka mempunyai kelebihan bermain di tempat sendiri, tapi kami ada kejutan kami sendiri.”

Anwar Ali, pemain India

“Kami telah siap sedia dan akan melakukan yang terbaik. Sunil Chhetri merupakan pemain legenda kami dan beliau selalu memberi perangsang and motivasi kepada pasukan dalam dan luar padang.”

#LegasiLagenda
#LegasiLegendaDikenangYangKiniDijulang
#SukanSatukanMalaysia
#MuziumSukanMalaysia
#MuziumHarimauMalaya
#harimaumalaya

Pre-Match Press Conference
Malaysia v India

Coach Kim Pan-Gon

“Our players are very excited. They feel confident and are waiting for a good game tomorrow. India is around 100 level, the top team in West Asia. They are very aggressive, they work hard and are tough opponents. We have a good opportunity at this moment to face this level.”

Matthew Davies, Harimau Malaya player

“We’re happy to be back with the national team. We’re very excited for a chance to play again at Bukit Jalil in front of the home fans. We have a lot of respect for India. I think it is going to be a difficult game but a very entertaining game for the fans who come and watch.”

Coach Igor Stimac

“We are very happy to participate in such a big tournament in Asia. We know how important this tournament is and its history. In the past, we did not have a great record. We are preparing to break that record. The biggest threat is the Malaysian team. The chances are in a little favour of Malaysia with the home ground, but we are here to surprise you.”

Anwar Ali, India player

“We are ready for this game. We are prepared and will do our best. Sunil Chhetri is a legend to us. He motivates us, on the field and off the field.”

Leave A Reply

Your email address will not be published.