Sidang Media Pra Perlawanan Final Piala FA 2022 – JDT FC v Terengganu FC

Héctor Bidoglio
Ketua Jurulatih JDT FC:

“Semua telah bekerja keras, daripada ‘Boss’, barisan kejurulatihan dan pemain. Komitmen yang diberikan oleh para pemain adalah sangat tinggi dan harap mereka dapat menunjukkan permainan yang baik. Semua pemain sudah bersedia untuk final dan berada dalam kecergasan yang baik.”

Farizal Marlias
Kapten JDT FC

“Ini final Piala FA yang pertama untuk saya, sudah pasti ia sangat istimewa bagi saya. Saya sentiasa bersedia jika diberi kepercayaan untuk bermain. Keputusan terletak kepada jurulatih. Saya percaya pemain-pemain yang lain juga telah bersedia. Dapat dilihat moral dan komitment yang mereka berikan amat baik.”

Nafuzi Zain
Ketua Jurulatih Terengganu FC

“Saya tidak merasa tekanan sebab apa yang kita sasarkan adalah untuk ke final. Alhamdulillah kita ke final. In the end, apa yang penting players enjoy the moment, dari segi fans, dari segi game. Peluang untuk mendapatkan piala InsyaAllah. Ada rezeki kita, InsyaAllah”.

Kipre Tchetche
Kapten Terengganu FC

“Kami semua teruja masuk final. Kami menentang pasukan yang kuat dalam perjalanan untuk ke final. Untuk pentas akhir, kami gembira dan kami datang untuk menikmatinya seperti perlawanan yang lain. Kami dah cukup pengalaman dan bersedia untuk merebut piala. Kami hormati pemain lawan tapi kami tak takut kepada sesiapa.”

#LegasiLagenda
#LegasiLegendaDikenangYangKiniDijulang
#SukanSatukanMalaysia
#MuziumSukanMalaysia
#muziumharimaumalaya

//

Héctor Bidoglio
JDT FC Head Coach:

“Everyone has worked hard, from the ‘Boss” to the coaching staff and players. The players have shown a high level of commitment and hopefully they can play a good game. All of the players are ready for the final and are in good shape.”

Farizal Marlias
JDT FC Captain

“This is my first FA Cup final, it’s definitely very special for me. I am always ready if given the trust to play. The decision rests with the coach. I believe the other players are also ready. You can see the good morale and commitment.”

Nafuzi Zain
Terengganu FC Head Coach:

“I don’t feel the pressure because we aimed to reach the final. Alhamdulillah, we are in the final. In the end, what is important is that our players enjoy the moment, from the fans to the game. If we get the chance to win the Cup, InsyaAllah,

Kypre Tchetche
Terengganu FC captain

“We are all excited to enter the final. We were up against a strong team on our way. For the final stage, we are happy and we came to enjoy it like any other match. We have enough experience and are ready to win the cup. We respect the opposing players but we are not afraid of anyone.”

Leave A Reply

Your email address will not be published.