Sidang Media Pra Perlawanan Final: Malaysia v Tajikistan #KingsCup48

“Kami sangat gembira untuk sampai ke peringkat akhir. Saya akan membimbing pemain supaya mereka membuat persedian yang rapi dan ini dapat dijadikan satu kenangan yang bermakna, untuk bermain di final. Saya akan mempersiapkan strategi untuk pemain mencapai kejayaan.”

Kim Pan-gon, Ketua Jurulatih Malaysia

“Pertama sekali, untuk memakai lencana ini dan untuk menyarung jersi hitam-kuning adalah satu penghormatan yang besar. Kami faham betapa rakyat Malaysia inginkan kemenangan piala ini. Kami sebagai pemain juga mahu kemenangan setiap kali bertanding. Itulah mentaliti yang kami akan bawa dalam perlawanan final.”

— Brendan Gan, pemain Malaysia

“Kami hormati Malaysia. Sebuah pasukan yang kuat dan serius di Asia sejak kebelakangan ini. Pemain kami mempunyai karakter. Percayalah, ini yang jadikan kami bahaya (buat lawan)”

—Petar Segrt, Ketua Jurulatih Tajikistan

“Yang penting sekali, pemain semuanya sudah bersedia. Barisan kejurulatihan bekerja keras untuk mengatur strategi dan kami berusaha untuk menerjemahkannya dalam perlawanan final.”

—Yatimov Rustam, pemain Tajikistan

#LegasiLagenda
#LegasiLegendaDikenangYangKiniDijulang
#SukanSatukanMalaysia
#MuziumSukanMalaysia
#muziumharimaumalaya
#harimaumalaya

//

Final #KingsCup48 2022

Malaysia v Tajikistan

Pre-Match Press Conference

“We are happy to be in the final stage, it is very exciting. I fully support our players so that they will prepare well. They could make meaningful memories. I will have a strategic plan, so we can try to achieve for success.”

— Kim Pan-gon, Malaysia Head Coach

“First of all, it’s a massive honour to wear this badge, to put the black and yellow colours on. We know how badly the Malaysian public wants to win the Cup. We also, as footballers, want to win everything. I think that is the mindset that we have to take into this game.”

— Brendan Gan, Malaysia player

“We respect Malaysia. Very strong opponent, very good team and serious candidate in Asia in the last months. We have us, our character. We are dangerous because of our character.”

— Petar Segrt, Tajikistan Head Coach

“The most important thing, all the players are well in good health. Our coaching staff are working to show what we can do and we will show our best in the final.”

— Yatimov Rustam, Tajikistan player

Leave A Reply

Your email address will not be published.