Separuh Akhir Pestabola Merdeka 2024 – Malaysia v Filipina

MALAYSIA 🇲🇾 2–1 🇵🇭 FILIPINA

⚽️ Syamer Kutty Abba 43′
⚽️ Safawi Rasid 73′ (P)

⚽️ Jefferson Tabinas 27′

Malaysia berjaya mengalahkan Filipina 2–1 semalam dalam saingan separuh akhir Pestabola Merdeka 2024 yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, KL Sports City.

Dalam perlawanan tersebut, Syamer Kutty telah diangkat sebagai “Man of the Match”.

Dengan kemenangan ini, Harimau Malaya sekali lagi berjaya ke peringkat akhir Pestabola Merdeka pada 8 September 2024, di mana mereka akan bertemu Lubnan yang telah menyingkir johan bertahan Tajikistan 1–0 dalam perlawanan sebelumnya.

Sama-sama kita memberi sokongan kepada Harimau Malaya di pentas final nanti dalam misi untuk merebut kembali piala Pestabola Merdeka yang terakhir dimenangi pada tahun 2013.

#LegasiLagenda
#LegasiLegendaDikenangYangKiniDijulang
#MuziumSukanMalaysia
#galeriharimaumalaya
#harimaumalaya
#PestabolaMerdeka

Malaysia successfully defeated the Philippines 2-1 yesterday in the semi-finals of the 2024 Merdeka Tournament, which took place at the Bukit Jalil National Stadium, KL Sports City.

The match saw Syamer Kutty awarded as “Man of the Match”.

With this victory, Harimau Malaya once again advances to the Merdeka Tournament finals on 8 September 2024, where they will meet Lebanon who eliminated defending champions Tajikistan 1–0 in the previous match.

Let’s show our support for Harimau Malaya at the final stage in their mission to reclaim the Pestabola Merdeka trophy which was last won in 2013.

Leave A Reply

Your email address will not be published.